Meer online klanten met deze waardevolle tips

Trekt jouw webshop voldoende bezoekers? Of mag het ook wat meer zijn? Online concurrentie is hard en webshops vechten om de aandacht van de consument door aantrekkelijke advertenties op social media en in de zoekmachines. Wat kan jij verder nog doen om meer klanten te trekken naar je webshop? Je leest het in deze blog.

Waardevolle content

Blogs zijn zo 2021? Think again! Blogs blijven ook in 2022 razend populair. De regel? Schrijf informatieve en relevante content. Iets dat in 2021 al bekend was en we nu nog extra in de verf willen zetten: relevantie is key people! Het is belangrijker dan ooit. Het internet besmeuren met inhoudsloze blogs? Er zijn betere manieren om te scoren. Want een blog die échte waardevolle informatie bevat, die helpt je klant vooruit, wat op termijn dan weer meer geloofwaardigheid aan je merk koppelt. En een interessante blog voor jouw sector is ook meteen weer goede content om te delen op je socials en kan daar weer conversatie uitlokken. Multi-inzetbaar dus. Of schrijf eens een whitepaper met diepgaandere info en inzichten over een hot topic of een mogelijk hekelpunt of probleem voor je doelgroep. Om het whitepaper te downloaden moeten ze enkel gauw even hun e-mailadres invullen, een opt-in geven voor de nieuwsbrief en hup: je hebt er weer een abonnee bij! Doe je nog niet aan e-mailmarketing? Dan is het tijd om hier als de bliksem mee te beginnen.

Balans tussen content en technische tools

Al deze content effort zullen zonder twijfel hun vruchten afwerpen. Maar er is meer dat je kan doen. Ook de gebruiksvriendelijkheid van je webshop onder de loep nemen is noodzakelijk om zeker te zijn dat die bezoekers – waar je zo hard voor zwoegde om ze tot bij jou te krijgen – ook daadwerkelijk op je webshop of website de nodige tijd spenderen en even rondkijken en niet gewoon voor een hoger bouncepercentage zorgen. Ook die verantwoordelijkheid ligt bij jou. Een grondige audit van je gehele website is dus een goed idee om de stand van zaken te meten. Vergeet hierbij zeker de check-out niet, indien er ook een webshop aan je webpagina’s is gekoppeld. Onderzoek naar de favoriete online betaalmethoden van je doelgroep is cruciaal voor het afronden van de klantreis.

Beter inzicht in je doelgroep

Hoe beter jij je doelgroep kent, hoe beter je kan inspelen op hun wensen en noden. Ga daarom ook regelmatig na wie nu precies jouw websitebezoekers zijn. Google Analytics is hier een perfecte tool voor. Kom je tot het besef dat er een heel deel klanten uit België de weg naar jouw webshop hebben gevonden? Denk er dan over om naast PayPal misschien ook Bancontact aan te vragen bij je payment service provider.