Hoe laat je jouw bedrijf opvallen?

Concurrentie is een aanhoudende uitdaging voor veel kleine ondernemingen. Of je nu een webshop, restaurant of winkel hebt, je bent vaak niet de enige die deze dienst aanbiedt in de regio. Hoe kan jouw kleine onderneming daar mee concurreren? Hiervoor is het belangrijk dat je reclame maakt. Dit kan je op vele manieren doen. Maar hoe laat je jouw bedrijf dan echt opvallen met reclames? Lees hier meer over in dit artikel. 

Wees creatief

Als eerst is het belangrijk om creatief te zijn als het gaat om reclames. Creatieve advertenties en marketing strategieën zijn vaak zeer effectief en kosten weinig. De mogelijkheden zijn eindeloos. Voor elke branche is er wel iets te vinden. Denk bijvoorbeeld aan creatieve relatiegeschenken, zoals handdoeken bedrukken met jouw bedrijfslogo of slogan, iedereen gebruikt namelijk handdoeken. Deel dit uit bij zakelijke relaties als relatiegeschenk. Telkens als zij de handdoeken gebruiken en zien, zien ze jouw bedrijfslogo en wordt dit herkend. De kans dat ze terugkomen bij jouw bedrijf wordt dan een stuk groter. 

Drukke locaties

Een manier om jouw bedrijf beter te laten opvallen is door zichtbaar te zijn op drukke locaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een druk centrum van een bepaalde stad waar op een zichtbare plek een spandoek met je bedrijfsnaam en bedrijfslogo hangt. Telkens als mensen hier langs lopen en het spandoek zien, worden ze in contact gebracht met jouw bedrijf. Op het moment dat mensen vaak in contact worden gebracht met een bedrijf zullen ze dit herkennen en zal het ze bijblijven. 

Bekende Nederlanders

Bekende Nederlanders worden vaak gebruikt als het gaat om reclames. Op het moment dat een bekende Nederlander jouw bedrijf of product promoot, dan wordt deze persoon telkens geassocieerd met jouw bedrijf. Tegenwoordig gebruiken mensen vooral influencers om hun bedrijf of producten te promoten. Dit wordt veelal via sociale media kanalen gedaan. Influencers worden als betrouwbaar beschouwd door hun volgers. Daardoor kopen mensen sneller iets wat door hen wordt gepromoot dan wanneer ze gebombardeerd worden met advertenties. 

Echter zitten er wel risico´s verbonden aan het promoten van je bedrijf door middel van een bekende Nederlander. Het kan namelijk voorkomen dat de persoon slecht in het nieuws komt te staan. Dit kan ook negatieve gevolgen hebben voor jouw bedrijf. Men kan jouw bedrijf wellicht associëren met de negatieve nieuwsberichten rondom deze persoon. Het is daarom erg belangrijk om hier goed over na te denken en de juiste persoon uit te kiezen hiervoor.