Dit maakt het kerstpakket vaak onderschat door werkgevers

Het jaarlijkse kerstpakket is een mooie manier om te laten zien dat je de relaties die je hebt met je klanten belangrijk vindt. Ook geef je met deze traditie aan dat je hoopt op weer een succesvolle samenwerking in het nieuwe jaar. Dit is jaarlijks weer een mooi en uitdagend streven. Toch komt het wel eens voor dat het kerstpakket wordt onderschat. Hoe is dat toch mogelijk? En hoe kun je ervoor zorgen dat het kerstpakket als een verrassing wordt ervaren?

Je kerstpakket afstemmen op je relatie

Als je ervoor wil zorgen dat het kerstpakket in de smaak blijft vallen bij je relaties, is het allereerst raadzaam op tijd te beginnen met het uitzoeken van de producten die je in het pakket gaat stoppen. Je wil natuurlijk voorkomen dat veel producten die je in gedachten had, allang zijn uitverkocht of niet meer leverbaar zijn. Dan moet je op zoek naar alternatieven. Ook is het erg belangrijk dat je je kerspakket afstemt op de soort relatie die je hebt. De geschenken moeten geschikt zijn voor het type publiek aan wie jij je kerstpakketten zal gaan schenken dit jaar. Dit feit maakt het al minder onderschat.

Het samenstellen van je kerstpakket 

Wist je dat kerstpakketten door de jaren heen steeds persoonlijker zijn geworden? Hierdoor vallen de pakketten ook steeds meer in de smaak bij de relatie. Door de soort producten precies af te stemmen op je relatie, zal je hen zeker verrassen. Hiermee maak je ook kenbaar dat je zeer veel waarde hecht aan de relatie. Dat zullen zij alleen maar waarderen. Als je niet precies voor ogen hebt waar je relatie behoefte aan hebt, dan kun je ervoor kiezen hun wensen en behoeften allereerst te inventariseren en te categoriseren. Daarna kun je de vertaalslag maken naar een zoektocht met geschikte en karakteristieke producten. Wanneer je zomaar lukraak een aantal producten bij elkaar stopt en aanbiedt aan je relatie, zullen zij niet verrast zijn. Het kan zelfs voorkomen dat het pakket in de prullenbak belandt. Dat wil je toch zeker wel voorkomen? Ook werkgevers realiseren zich niet altijd het belang van een kerstpakket. Je toont als werkgever aan dat je de relatie met bijvoorbeeld de werknemers zeer waardeert. Dit betekent dat er ook aandacht en tijd in het samenstellen van kerstpakketten moet zitten. Dit zal zeker zijn vruchten afwerpen. Op een gegeven moment zal je merken dat de relaties gaan uitkijken naar je kerspakket. Zo zorg je ook nog eens voor een onvergetelijke kerst.